Idag är det stor konkurrens mellan företagen nästan oavsett vilken bransch man pratar om. Detta märks inte minst på all den reklam och marknadsföring man matas av överallt. Idag lägger företagen ner avsevärt mycket mer arbete, tid och pengar på just marknadsföring, kundvård, produktutveckling etcetera för att hela tiden säkra sina kunder och företagets popularitet.
Det finns många bra sätt att marknadsföra sig på och det är alltid viktigt att göra sig synlig inför kunder och potentiella kunder. Att dessutom sticka ut lite extra med en annorlunda reklamkampanj eller liknande, som får människor att reagera, bidrar ofta till att ni skaffar er ett namn på marknaden och bli något som människor talar om och känner till.
Idag är vintage, second hand och antika föremål mycket populärt. Helt plötsligt vill alla blanda gammalt och nytt och ha både unik heminredning och unika accessoarer. Ska man öppna en ny antik-butik idag kan det därför vara bra att bjuda in potentiella kunder till ett öppningsevent i butiken. Ta hjälp av en bra event-byrå, som till exempel http://www.inspiration-event.com/, för att skapa ett så bra event som möjligt.
• Bjud in kunderna till butiken så att de direkt vet var ni ligger och får en bra överblick och känsla för sortimentet.
• Se till att ge kunderna rabatt på allt i butiken under öppningseventet så att de direkt får känna sig privilegierade och speciella.
• Bjud på bubbel och tilltugg.
• Skicka med den en goodiebag innehållandes till exempel en bok om antikviteter, ett USB-minne med butikens namn och adress, vackra servettringar eller något annat smått och gott.
Men ta som sagt hjälp av en kunnig event-byrå för att få ett oförglömligt event för både dig och kunderna.